Skip to main content

Remont domu czy prace porządkowe lub wyburzeniowe wiążą się z gromadzeniem dużych ilości odpadów. Jednym z bardziej problematycznych jest bez wątpienia gruz. Nie można go wyrzucać do tradycyjnych przydomowych pojemników na śmieci. Właśnie dlatego przed rozpoczęciem robót warto zainteresować się usługą wynajmu kontenera na odpady. Firmy, które je oferują, mają do dyspozycji różne pojemności zbiorników. Jak oszacować, jaka będzie odpowiednia?

Ile gruzu powstanie podczas prac wyburzeniowych?

Klienci naszej firmy, którzy potrzebują kontenerów na gruz w Łodzi, nierzadko zastanawiają się, jaka wielkość pojemnika będzie dla nich odpowiednia. Szacując ilość odpadów budowlanych, które zostaną wygenerowane, warto wiedzieć, że metr sześcienny gruzu ceglanego waży od 1500 do 2000 kilogramów, a waga może się różnić w zależności od wykorzystanych materiałów. Właśnie dlatego przy szacunkowych obliczeniach należy też uwzględnić rodzaj gromadzonych materiałów.

Jak w praktyce wygląda obliczanie ilości gruzu powstałego podczas wyburzeń budynków? Zwykle zdarza się tak, że ilość gruzu stanowi około 30% kubatury nieruchomości. Właśnie dlatego przed podjęciem decyzji dotyczącej wielkości wypożyczanych kontenerów, dobrze zweryfikować tę kwestię.

A co z gruzem po remoncie budynku?

Gruz budowlany jest gromadzony nie tylko podczas prac wyburzeniowych, ale również w czasie remontu domu czy mieszkania. W tym przypadku najczęściej mamy do czynienia z mniejszą ilością odpadów, jednak również warto ją oszacować. Ilości są uzależnione od wielu czynników. Mowa tutaj przede wszystkim o zakresie planowanych prac – im więcej robót, tym więcej odpadów. Ponadto z większą ilością gruzu trzeba się też liczyć, planując zrywanie podłóg czy wyburzanie ścian działowych. W praktyce oznacza to, że podczas drobnych prac, na przykład polegających na wymianie podłóg, kubatura gruzu nie powinna przekroczyć 3 metrów sześciennych, co oznacza, że można się wówczas zdecydować na wynajem najmniejszego pojemnika. Przy większej ilości prac lepiej zdecydować się na większy kontener, w którym bez problemu zmieszczą się wszystkie odpady budowlane. Warto również pamiętać, że w razie potrzeby można domówić drugi śmietnik.

Szacowanie ilości odpadów podczas remontu domu

Podczas planowania remontu domu, jednym z kluczowych aspektów jest oszacowanie ilości odpadów, które zostaną wygenerowane w trakcie prac. Właściwe szacowanie pozwoli na uniknięcie problemów związanych z nadmiarem gruzu czy innych materiałów, które trzeba będzie usunąć. Aby to zrobić, warto zacząć od spisania wszystkich prac, które będą wykonywane, a następnie oszacować ilość odpadów powstałych z każdej z nich. Przykładowo, jeśli planujemy wymianę okien czy drzwi, należy uwzględnić ilość starego materiału do usunięcia oraz opakowań nowych elementów.

Kiedy już mamy listę wszystkich prac i odpadów, możemy zacząć szukać odpowiedniego rozwiązania do ich przechowywania i utylizacji. W tym celu warto skorzystać z usług firm specjalizujących się w wynajmie np. kontenerów na gruz w Starowej Górze. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasze odpady zostaną prawidłowo i bezpiecznie przechowywane oraz później przetworzone.

Wybór odpowiedniego kontenera na gruz i inne odpady budowlane

Aby wybrać odpowiedni kontener na gruz i inne odpady budowlane, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, warto zwrócić uwagę na wielkość kontenera, która powinna być dostosowana do ilości odpadów, jakie planujemy wytworzyć podczas remontu. Zbyt mały kontener może skutkować koniecznością częstego opróżniania, co będzie generować dodatkowe koszty, natomiast zbyt duży może okazać się nieekonomiczny.

Poza wielkością kontenera, istotne jest także jego rodzaj. Na rynku dostępne są kontenery przeznaczone do różnych rodzajów odpadów, takich jak gruz, drewno, metal czy odpady zielone. Wybierając kontener, warto zwrócić uwagę na to, czy firma oferująca wynajem pozwala na umieszczanie różnych rodzajów odpadów w jednym kontenerze, czy też wymaga ich segregacji. W przypadku konieczności segregacji, warto rozważyć wynajem kilku mniejszych kontenerów na poszczególne rodzaje odpadów.

Pamiętajmy również, że wybór odpowiedniego kontenera to nie tylko kwestia jego wielkości czy rodzaju, ale także lokalizacji. Kontener powinien być umieszczony w miejscu łatwo dostępnym zarówno dla ekipy remontowej, jak i firmy zajmującej się jego opróżnianiem. Warto również sprawdzić, czy w miejscu planowanego ustawienia kontenera nie ma żadnych przeszkód, takich jak drzewa czy słupy energetyczne.