Skip to main content

Na rynku są dostępne kontenery o różnych pojemnościach i konstrukcjach. Najważniejsze przy wyborze jest zamówienie adekwatnego kontenera do ilości generowanych odpadów. Zbyt duży będzie się wiązał z wyższymi opłatami wynajmu, a zbyt mały ze zwiększoną częstotliwością wywożenia odpadów. Oprócz wielkości należy też brać pod uwagę przeznaczenie kontenera.

Otwarte czy zamknięte

Kontenery są przystosowane do składowania odpadów ciężkich, jak gruz, ziemia, beton oraz odpadów lekkich typu karton, folia, płyty gipsowe, wełna mineralna, styropian, drewno. Można podzielić je ze względu na przeznaczenie. Kontenery na odpady budowlane to zazwyczaj kontenery otwarte. W kontenerach otwartych umieszcza się wygodnie odpady poremontowe, takie jak gruz, drewno, tworzywa, makulaturę, folię, stare meble, czasami ziemię czy inne materiały sypkie. Dobre firmy oferują kontenery o różnych pojemnościach. Te mniejsze (2-3m3) idealnie sprawdzą się przy niewielkich remontach, łatwo podstawić je pod blok lub kamienicę. Większe kontenery (3-8m3) są oczywiście wygodniejsze w użytku i jednorazowo można umieścić w nich więcej odpadów. Największe kontenery (o pojemności 20-34m3) z powodzeniem pomieszczą nawet wielkogabarytowe odpady komunalne oraz lekkie odpady organiczne: korę, gałęzie, liście. Istnieją także rzadko używane kontenery zamknięte, w których śmieci posiadają dodatkowe zabezpieczenie. Przy bardzo małych remontach najlepiej sprawdzi się worek kontenerowy typu Big Bag.

Idealne dopasowanie

Kontenery to produkty wysokiej jakości, produkowane z blachy stalowej. Charakteryzuje je wysoka odporność na działanie warunków atmosferycznych lub czynników mechanicznych i chemicznych. Zastosowane farby mają właściwości antykorozyjne i zapewniają odpowiednią trwałość na długi czas użytkowania. Muszą być dostosowane do przewożonych odpadów, np. śmieci elastycznych, wielkogabarytowych czy recyklingowych. Powinny być przystosowane do załadunku i wyładunku, np. poprzez zastosowanie drzwi. Kontenery są wyposażone w standardowe systemy załadunku, jak hakowo-rolkowy lub bramowo-cięgnowy.